IT op afroep? Dat is spelen met vuur!

IT op afroep, of IT on demand, betekent dat een IT’er pas diensten verleent wanneer het hem gevraagd wordt. Deze vorm van dienstverlening vinden we vaak terug bij bedrijven die IT in eigen beheer doen, maar wanneer het daar tijd is voor een interventie is het kwaad wellicht al geschied.  Omdat IT on demand veel risico’s meebrengt voor de eindgebruiker, kiest Bitlink steeds voor een preventieve totaalaanpak, of IT as a service.

Als zaakvoerder investeer je natuurlijk liefst zo weinig mogelijk in je IT. Een grootschalige IT-oplossing aankopen en vervolgens kiezen voor IT op afroep, lijkt daarom een vorm van ‘korte pijn’, maar deze aanpak brengt de uptime en cyberveiligheid van je onderneming in gevaar. Al je apparaten, servers, virusscanners en andere software moeten regelmatig gescreend en geüpdatet worden. Indien je wacht tot het fout loopt, kom je vaak voor duurdere interventies te staan dan wanneer je voor een preventieve aanpak kiest.

Bitlink? IT as a service!

Bitlink gebruikers kunnen gelukkig op twee oren slapen want dankzij het all-in pakket van Bitlink geniet je van ongelimiteerde bijstand én heb je voortdurend iemand die de veiligheid van je systeem in het oog houdt. Deze preventieve en alomvattende aanpak noemt men IT as a service.

Met een pakket van Bitlink betaal je een vaste kost per gebruiker. Zo heb je steeds een overzichtelijke en onveranderlijke cost-of-ownership voor het hele jaar. Bovendien verzeker je de uptime en de cyberveiligheid van je bedrijf, wat onaangename verrassingen en dure herstellingen verleden tijd maakt.

Betaal je niet blauw aan onderhoudscontracten

Grootschalige IT-bedrijven werken wel eens met onderhoudscontracten. Zo krijg je voor een vast bedrag per jaar recht op een aantal uren interventie. Elk gewerkt uur buiten dit contract wordt je dan extra aangerekend. Ook deze aanpak heeft valkuilen. De kostprijs van een onderhoudscontract ligt niet alleen hoger dan een pakket van Bitlink, je krijgt er ook minder voor terug.

Bij Bitlink betaal je voor alomvattende IT. Niet alleen onbeperkte interventies dus, maar ook je apparaten, software én advies. Één prijskaartje, geen verrassingen.